top of page

לא רק מוזיאון ניל״י:

סוף שבוע רומנטי בזכרון יעקב

רגע לפני הסגר השני ורגע לפני שאנחנו שוב לא יכולנו לטייל, דור ואני החלטנו שהגיע הזמן להכיר מקרוב יותר את זכרון יעקב הפסטורלית. שמעתי רבות על הקסם של המושבה הזאת, על האנשים, האמנים והאוויר הצלול. יחד עם זאת, זכרון יעקב תמיד הייתה זכורה לי אך ורק בזכות מוזיאון ניל״י. לא דמיינתי לעצמי עד כמה שהמושבה מציעה הרבה מעבר. אחרי יומיים שם, הבנו עד כמה זה היה פספוס שלא ביקרנו בה קודם ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לפעם הבאה.

דיסקליימר חשוב: הנחיות משרד הבריאות משתנות ללא הרף, ובעקבותיהן אתרי התיירות עשויים להיסגר או להיפתח תחת מגבלות. מומלץ לעקוב אחר העדכונים בחדשות או להרים טלפון מראש

רמת הנדיב גני ברון רוטשילד

קיבלנו המלצות רבות על גנים אלו והחלטנו לעצור שם בדרך כדי לאכול ארוחת בוקר בדרך לזכרון יעקב. כשהגענו גילינו שאסור להכניס אוכל ולאכול בשטח של הגנים, די בצדק, בדיעבד. אז התיישבנו מחוץ לשער, אכלנו ארוחת בוקר ואז נכנסנו לגנים.

ברמת הנדיב תמצאו גנים גדולים ומטופחים, תצפיות מרהיבות על חוף הכרמל, אחוזת הקבר של הברון רוטשילד ועוד המון פינות קסומות. בתוך גני הברון יש מספר מסלולים, חלק מן המסלולים מתאימים לעגלות ילדים ונכים וחלקם לא. בכניסה תוכלו לקבל מפות ומידע נוסף. אנחנו בחרנו פשוט להסתובב בגנים מבלי להיצמד למסלול כלשהו, ללכת לאן שבא לנו.
בדיעבד אולי היה עדיף להיצמד למסלול כלשהו כי מהר מאד מצאנו את עצמו ממצים את המקום ואחרי כשעה פלוס מינוס כבר המשכנו לתחנה הבאה שלנו.

אחרי ביקור בגנים, המשכנו ישירות לזכרון יעקב – היעד והדבר האמיתי שבשבילו יצאנו לדרך. עד שעשינו צ׳ק אין בצימר שלנו, הסתובבנו במדרחוב. מאחר והקורונה הייתה בשיאה באותו זמן, הרבה מאד חנויות וגלריות של אמנים היו סגורות ורוב החנויות שהיו פתוחות היו המסעדות, בתי הקפה וגלידריות. למרות שהגלריות היו סגורות וזה חלק די מהותי מהמושבה, עדין היה אפשר להרגיש את הקסם בכל פינה וליהנות ממזג אוויר נהדר.

רמת הנדיב גני רוטשילד.jpg
זכרון יעקב המלצות .jpg

טעימות יין ביקב סומק

במרחק הליכה מהצימר שלנו יש מספר יקבים מצוינים: יקב תשבי (סגור בשבת), יקב סומק ויקב סמדר. החלטנו ללכת ליקב סומק שעליו קיבלנו המון המלצות מחברים.
יקב סומק הוקם בשנת 2002 על ידי דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב, ונחשב לאחד היקבים הטובים באזור. מומלץ מאד לתאם מקום מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסופ״ש כי אז יש סיכוי קלוש מאד שיהיה לכם מקום.
ביקב תוכלו להזמין טעימות שונות של יין, למשל 4 סוגי יינות (2 לבנים ו-2 אדומים) ב-50 ש״ח. תוכלו גם לתאם סדנת יין הכוללת הדרכה, טעימות וכיבוד ב-120 ש״ח לאדם בשישי ושבת.
היינות היו משובחים, השירות היה מצוין, האווירה ביקב הייתה נעימה והמחירים מאד נוחים.

יקב סומק זכרון יעקב.jpg
זכרון יעקב יקב סומק .jpg

ארוחה איטלקית קלאסית במסעדת מנואלה

אחרי אפריטיף מוצלח ביותר ביקב סומק, ומעט מסוחררים, המשכנו למסעדה איטלקית פסטורלית שמכינה את כל הפסטות שלה בעבודת יד. למסעדה קוראים מנואלה והיא ממוקמת בסמוך למדרחוב הראשי של זכרון ובמרחק הליכה מיקב סומק.
המנות במנואלה נבנו על ידי השף נדב שרז ששאב את ההשראה שלו מאיטליה הקלאסית ומוסיף לכל מנה את הנגיעה האישית שלו. האוכל היה פשוט מעולה, העלה בנו זיכרונות מטיולים ומסעדות באיטליה לצד גן מקסים בלב זכרון יעקב.

אוהבי אוכל איטלקי ימצאו את עצמם מתענגים על כל מנה ומנה. בגלל שמדובר במסעדה מוצלחת במיוחד, כדאי ואף חובה להזמין מקום מראש, מומלץ להזמין במרפסת שבחוץ.

ועכשיו בהתרגשות וציפייה רבה – סוף סוף לצימר שלנו.

עמנואלה זכרון יעקב
מנואלה זכרון יעקב.jpg

לינה רומנטית בצימרים ״צימרוני״

גולת הכותרת מבחינתנו הייתה הלינה בצימר של ״צימרוני״. הצימרים של רוני ממוקמים על המדרחוב הראשי של זכרון יעקב, רחוב המייסדים, ללא ספק נמצאים ב״פריים לוקיישן״, ומהם תוכלו להגיע בהליכה לכל נקודה מעניינת בזכרון יעקב. כך, שאת הרכב תוכלו להחנות בתחילת החופשה, ולהתנייד כל החופשה ברגל עד החזרה הביתה.

רוני, הבעלים של הצימרים, היא רק בת 25 ולפני מספר שנים היא הקימה את הצימרים הראשונים שלה יחד עם אביה. כיום היא מנהלת 4 צימרים בנחישות ומסירות רבה, והיד עוד נטויה. כל אחד מהצימרים מעט שונה בעיצובו, אנחנו ישנו בצימר סופריור שהוא הצימר המפואר ביותר שכולל ג׳קוזי, חצר פרטית, חצר קדמית, חדר ענקי ומטבח מאובזר.

המחירים בצימר מאד נוחים:

באמצע שבוע 400-650 ש״ח

בסופ''ש 500-800 ש״ח

העלות ללילה לא כוללת ארוחת בוקר אבל האורחים של רוני מקבלים שובר הנחה לארוחת בוקר בבית הקפה הצמוד לצימרים. לבית הקפה קוראים בלונז׳רי והוא מגיש ארוחות בוקר נהדרות, טריות וטעימות.

לתיאום והזמנה:  רוני - 0545569331

צימרוני זכרון יעקב.jpg

צפייה בשקיעה בחוף הקשתות

למרות שהכל במרחק הליכה מהצימר, קיבלנו המלצה חמה מרוני על צפייה בשקיעה בחוף הקשתות. בתור אחת שלא יכולה לסרב לשקיעות, החלטנו לקחת את הרכב ולנסוע כעשרים דקות אל חוף הקשתות בקיסריה. זכינו לצפות בשקיעה מדהימה והנסיעה הקצרה לגמרי הייתה שווה את זה. אין דבר יותר רומנטי משקיעה אז זאת לגמרי יכולה להיות תוספת נהדרת לחוויה שלכם.

מיקום: כתבו בוויז ״חוף הקשתות״ ולאחר שתחנו בחניון עפר, לא תוכלו לפספס את הקשתות מצד ימין.

חוף הקשתות קיסריה.jpg

המבורגרים, בשרים ומשקאות בבר ההוביט

בערב יצאנו לבר ״ההוביט״ שנמצא סמוך למדרחוב הראשי בזכרון יעקב, שוב מרחק הליכה מהצימר. גם עליו קיבלנו המלצה מרוני והיא הייתה בהחלט שווה זהב. בבר תוכלו להזמין בירות מהחבית, קוקטיילים, וגולת הכותרת מבחינתנו הייתה ההמבורגרים המושחתים שהם מגישים. תוכלו להזמין את ההמבורגר הקלאסי ותוכלו להזמין המבורגר מבשר רוסטביף או אסאדו מפורק – מומלץ ביותר. ההמבורגרים מוגשים לצד תפוחי אדמה מטוגנים.
הבר מחולק בהתאם להנחיות הקורונה והחווית השירות בבר הייתה מצוינת, ללא ספק מקום לחזור אליו.

בוקר עלה על המושבה הפסטורלית ואחרי ארוחת בוקר נהדרת בבלונז'רי, המשכנו להסתובב במדרחוב בתקווה שחלק מהחנויות או הגלריות ייפתחו. רוב המקומות היו סגורים בשל המצב אבל כן הייתה לנו הזדמנות לקפוץ למספר גלריות פתוחות ולחנות הדגל של ״הפולניה״, שמוכרת מוצרים שמעוצבים בצורה מצחיקה במיוחד. הקונספט של הפולניה הוא עיצוב וינטג' ומשפטים מצחיקים שאנשים ממוצא פולני אומרים, חנות חמודה מאד וכיפית לביקור.
אחרי סיבוב נוסף במדרחוב, הגיע הזמן לעשות צ׳ק אאוט מהצימר ומזכרון יעקב, ולחזור למרכז, עד הפעם הבאה.

מומלץ להתעדכן לגבי הפתיחה של מקומות אלו והכי טוב, תפנו לרוני מצימרוני והיא תוכל לעזור לכם להבין מה פתוח ומה לא. אין מישהו שיודע טוב יותר ממקומי :)